טיפים בקשירת גלשנים לגג הרכב / אמיר אבינועם

27/03/2012 18:40:59
בעקבות נסיעות מרובות עם מגוון רב של סירות מפרש, מנוע, גלשני רוח, גלים וכו למעלה מ 30 שנים וכמה עשרות אלפי קילומטר של נסיעה עם ציוד בארץ ובעולם אני שמח לשתף אתכם בכמה טיפים בקשירת ציוד לרכב.

 מספר עקרונות חשובים בקשירת ציוד:

1.אסור שיבלוט הרבה קדימה 

2. חרבות למעלה כשהחרטום אחורה או חרבות למעלה וחרטום קדימה זה סבבה -לא מאוד משנה,הכל תלוי איך זה מסתדר עם זוית העליה של השמשה הקדמית . תדמיינו את זרימת האויר שעולה ותנסו לייצר מינימום התנגדות. זה תלוי בזוית האוטו כמובן ובגגון שיש לכם.

3.יותר חשוב בהרבה זה מיקום הגגון. המפסק קריטי על מנת שלא ייווצרו עומסים מיותרים במקומות שונים. מפסק קטן ייצור יותר עומס על החלק הקדמי.

4.לא למתוח חזק מדי אך גם לא חלש. אסור שלגלשן יהיה כמעט או בכלל חופש. נקודת האיזון של המתיחה לא דורשת תואר כלשהו. רק היגיון בריא (בכלל בחיים זה מומלץ)

5.במקרה של 2-3 גלשנים - אני מעדיף לקשור אחד על השני. כאן חשוב לשים לב לסקופ ולרוקר של הגלשן. הגלשנים הקמורים יותר צריכים להיות למטה. (במידה והאורכים די זהים). חשוב לדאוג לריפוד טוב בין הגלשנים או תיקים טובים וריפוד עם גובה שלא יהיה מצב שחרטום אחד נמעך על הגלשן התחתון.

6.במקרה של 4-8 גלשנים. הגלשנים מסודרים בשתי קבוצות. מראש יש להכין את הרצועות שיצאו מאמצע הגגון לכל צד בנפרד. אין לקשור את הכל כערמה אחת . זה יתפרק מהר.

7.כיוון המתיחה תמיד יהיה מלמעלה למטה. תכוונו כך שהסגירה המשוננת תהיה בחלק העליון והמתיחה תהיה כלפי מטה. הפוך לא עובד. קשה למתוח במידה הרצויה כך.

8.בהידוק של מספר גלשנים, חשוב לבדוק שהרצועות ממוקמות בערך בשליש ושני שליש של האורך הכללי. במידה והגלשנים הם ארוכים אז להתייחס בכלל לאזורים היותר ישרים של הגלשן ולהדק את הרצועות באזורים הישרים.

9. ככל שהמטען גדול יותר,אני ממליץ על רצועה ארוכה שעוטפת את הגלשנים ועוברת דרך האוטו בלי קשר לגגון.

10. תמיד לקשור עם הרצועה בסידור כפול.

11.הגגון חייב להיות מחוזק היטב. יותר מדי פעמים ראיתי גגונים שמתפרקים וניתקים קומפלט עם הציוד.

12.אל תשאירו תיקים פתוחים לכיוון הרוח. אל תשאירו עודפי רצועה.

13.כל מה שמיטלטל קצת עכשיו,יטלטל ויגרום לבעיות בנסיעה. ראה את האנשים שחוזרים מאיקאה עם כל מיני רהיטים שעומדים לעוף כל רגע.

14. להחזיק עם היד תוך כדי הנסיעה, זה לא רק לא עוזר,זה מסוכן ובעיקר מטומטם.


בקיצור, כפי שאמרתי, הרבה הגיון בריא ודרך צלחה!





חזור